torsdag den 13. juni 2024

9. Blackcomb Mountain

 


Torsdag d. 13. juni 2024

Another day, another hike 🙏

Dagens plan blev at hike gennem Lost Lake Trail ned til Whistler by og så op med gondolen til Blackcomb Mountain.

Så støvlerne blev snøret og vi kom afsted efter en lidt sløv morgen.


Ind på stien til Lost Lake Trail. Og hold da lige på hatten en sti vi kom ud på. Der var godt nok stejlt og det var på ret så løse sten. De unge mennesker de drøner jo bare afsted, de har friske ben, Kim og jeg komme lidt bagefter 🤣 Mine lunger er aldrig blevet helt gode til højder efter min corona, drøn irriterende, men jeg gør det vare i mit tempo, og det er fint, for jeg er på ferie ☺️

Men vi fik da brugt nogle kræfter og det er jo det fede ved sådan en tur.

Vi kom igennem ruten og ramte byen.

Det var nemt at finde ud af hvorfra gondolen gik, så vi fik købt billetter, i dyre domme, og så var det bare at stige på.

Et vildt skue at køre opad.


Undervejs så jeg lige pludselig en brun bjørn lige neden under os, den gik og ledte efter mad. Det var svært at når at få taget ordentlig billede af den. Men det var bjørn nr. 7 🐻 Godt jeg havde kødkikkerten med - det kalder vi det når vi laver kikkert med hænderne 👀


Vi kom helt op til toppen og stod af..... wow wow wow siger jeg bare. Det var bare flot at kigge rundt på bjergene deroppe fra. Der var sne på alle bjergtoppene.

Da vi var kommet op var der 1,3 km. til toppen, over de 1,3 km. steg det med 180 højdemeter. Den sled da også godt i bentøjet, skal jeg lige hilse at sige.

Vi gik i det spor som hedder Snowwall, høj sne på begge sider.




De har fået en masse sne i sidste uge, så der har faktisk været lukket for at kunne komme der op, men idag var det igen muligt, til vores fornøjelse. Alle de andre gondoler, og der er rigtig mange, var lukket.


Vi kom op på toppen, der var meget sne og meget glat.

Deroppe fra var udsigten fantastisk,  sikke et wiev.


Vi brugte er stykke tid deroppe, og skød en masse billeder og så skulle vi samme vej ned igen.

Så ned med gondolen og tilbage i byen. Her fandt vi lidt frokost, fik besøgt et par butikker og bestilt bord på Earls til aften. 

Så gik vi hjemad. Mine ben var bare trætte nu. Så var 2,5 km. lige pludselig langt 🙃

Tilbage ved autocamperen og af med støvlerne, det var godt, der var trætte og varme fødder 😷 Det har været dejligt varmt idag.

Der blev slapper af og ordnet lidt i vognen. 

Kl. 18.15 blev der ringet efter en taxi, vi orkede ikke 5 km. til og fra restauranten, vi havde gået nok idag.

Ankom til Earls Steakhouse og fik bord med det samme. Der blev bestilt gode bøffer til Daniel, Kim og jeg og bbq ribs til Sabina. Dessert blev det også til. I princippet kunne vi være trillet tilbage, men valgte en taxi retur.

Nu er dagen slut, det samme er dagene i Whistler, det er en skøn by, som man sagtens kunne have brugt flere dage i, men vi skal videre. 

I morgen går turen 300 km øst på til Kamloops, hvor vi skal besøge nogle venner.

Stay tuned 🇨🇦

Ingen kommentarer:

Send en kommentar