tirsdag den 18. juni 2024

14. En dag med en masse søer

Tirsdag d. 18. juni 2024

Øh, det har været omkring 0 grader i nat, piv koldt. Men vi fryser ikke, hverken i vognen eller når vi sover, vi har de dejligste dyner, så vi sover godt. Når vi tænder for varmen om morgenen, bliver der meget hurtigt varmt og rart.
Vi startede med morgenmaden og ville så bade bagefter. Vi måtte så alle konstatere at der ikke var noget varmt vand i baderummene 🥶😡

Jeg lod det løbe længe, for til sidst at mærke en lille bedring og sprang under bruseren. Lyn hurtig hårvask og vask i det hele taget og afskyldning i næsten helt koldt vand - så var jeg dælme vågen 😳
Afsted med os, der ventede 4 søer forude. Det var en dagstur fra pladsen, vi skal overnatter her i Jasper igen.
Første sø vi stoppede ved var Pyramid Lake. Vi parkerede og gik et stykke langs søen. Det var super flot med bjergene i baggrunden, altså når de var der 🤭 vejret skifter hurtigere end at du kan sige hejsa. Det ene øjeblik skinnede solen og det hele er så smukt, næste øjeblik regner det, eller sner.
Man skal være hurtig med kameraet, for at få de flotte skud. Men vi er heldigvis klar, så vi får nogle flotte billeder.

Næste sø var Patricia Lake. Ved siden af den lå et resort hvor vi kunne købe os en kop kaffe og sidde og nyde udsigten. Bagefter gik vi helt ned til søen og ud på pontonbroen for at skyde nogle flere billeder. Også her kom og gik solen. Men vi er godt klædt på, så alt er godt.

3. sø, Medicin Lake, lå noget længere væk, så der fik vi lidt køretur. Langs vejen kunne vi se alle de træer - i tusindvis, som var brændt. Et kæmpe område på begge sider af vejen. Det må have været et
vildt forfærdeligt ildinferno, mens det brændte. Skærkkeligt syn.

Fremme ved Medicin Lake. Også et flot skue. Det specielle ved denne sø er, at den forsvinder om efteråret og kommer så igen. Som om nogen tager proppen ud i bunden og væk er den.
Fra søbredden, kunne vi et stykke derfra, se en ørnerede i toppen af et træ. Her kunne vi se en Bald Eagle som lå på rede.

Vi kørte lidt videre og kørte så ind til siden for at spise frokost. Det er fedt med de frokost spots, der er altid god udsigt.
Næste, og sidste sø var Maligne Lake.
Den er ret ikonisk, da rigtig mange billeder fra Canada er derfra.
Den er også flot. Ja, hvad skal jeg ellers sige? Smuk, fantastisk, vidunderlig....man kan godt mangler de rigtige ord, som kan oversætte det som øjet ser.
Desværre har der været vind idag, så der har ikke været "havblik" så man har kunne se bjergene spejle sig i vandet på søerne.

Ved Maligne Lake var der et vaffelhus, det skulle da besøges og der skulle smages. Du godeste en portion vi fik - den kunne jeg ikke spise op.

Vi begyndte så småt at køre retur igen.
Vi havde lige siddet og snakket om, at vi ikke havde det nogle dyr idag. Bortset fra elksne ved vognen i morges.

Så stod der lige 2 hjorte, og lidt længere fremme så Daniel, at der var flere biler som holdte ind med katastrofeblinket på ( det skal man hvis man stopper )

Og bingo - dagens bjørn 😄 en stor en. Men den gik den anden vej.

Vi kørte ned til byen for at handle lidt. Der skulle findes aftensmad til Kim og Daniel. Sabina og jeg var rigeligt mætte af vaffel, som jeg ikke engang kunne spise helt op.
Tilbage på pladsen.
Da der jo ikke var varmt vand i baderummene morges, så Kim og Sabina, tog hver især et varmt bad her i vognen. Det er jo fordelen ved en autocamper, der er jo toilet og bad. I øvrigt også 3 gasblus, ovn og mikroovn. Vi mangler ikke noget.
Vi fik lavet hotwings og salat til d'herrer og så var det bare sumpetid.
Vi kigger på bjerge og efter om bamse ikke lige skulle spadsere igennem pladsen.
I morgen skal vi videre mod Lake Louise. Jeg forsøgte, da de åbnede for booking kl. 8 i morges, at få booket shuttle i Lake Louise, men fik ikke billetter. Ret æv, men vi kigger på en anden mulighed når vi kommer dertil.