torsdag den 20. juni 2024

16. Lake Louise

 

Torsdag d. 20. juni 2024

Den var jo blevet tæt på 23.30 før vi kom til ro i går, og det efter en meget lang dag. Så vi sov til 7.30, det var tiltrængt.
Aftalen var at vi skulle ud af døren senest kl. 10.00 idag.
Vi skulle køre ned i Lake Louise Village og stille bilen og så hike til Lake Louise derfra.
Jeg var godt nok sølle da jeg vågnede. Har været forkølet de sidste dage, men i løbet af natten blev jeg rigtig ramt 🥺 øv jeg havde det skidt.
Og jeg har bare glædet mig så meget til Lake Louise.
Planen var, efter der var hiket de små 4 km. ud til søen, at vi skulle hike Lake Agnes trail. Op til Little Beehive. Den er 9,2 km lang og stiger med 586 m. 😱 Når man er kommet til toppen, skulle udsigten være helt unik og man kan se Lake Louise, Lake Agnes og Mirror Lake på samme tid.


Men sådan blev det ikke. Da vi kom ud til søen var der udsolgt hos mig, øv jeg var skidt og valgte, at jeg ikke skulle med derop.
Jeg ville i stedet gå turen langs søen ud til bunden og retur.
De tre andre var friske, og vi sagde " hej hej".







Jeg fik enkelte opdateringer under vejs, så længe der var signal.
Sidste opdatering fra Kim var, vi er nået til Lake Agnes, og jeg kan ikke mere.
Efter et par timer kunne jeg se dem i appen, og se at de snart ville være nede igen.
Og så var de der lige pludselig.




Turen havde været så hård, og de sagde, at det var godt, at jeg ikke havde forsøgt mig, stien havde gået lige til himlen hele vejen. Den er 11,6% i snit til Thehuset, hvor de blev enige om ikke at gå det sidste stykke til toppen.
Så var det tid til at gå ned ad, lige så stejlt, fortalte de.
Vel nede igen. Kim var helt færdig i bentøjet - så var vi to 🤗
Sabina og Daniel har gode ben, dog kunne de da godt mærke turen.





Nå, men der var så lige 4 km. tilbage til byen......puha...
I ganske langsomt tempo nåede vi tilbage og kunne stoppe vores ure på 15,4 km.
Vi gik direkte til Mountain Restaurant for en burger og noget pasta og kold cola.
Med maverne fulde, vraltede Kim ned og hentede bilen og vi handlede lidt til morgenmaden og så retur til pladsen.
Tilbage på pladsen og vognen på plads lagde Kim og jeg os på sengen, og bang - så sov vi. Gået ud som et lys 🤣
Vi sov vist 1,5 times tid 🤭
Sabina og Daniel sad og hygge sig uden for og lyttede til knirkende træer.
Det er heldigvis rigtig dejligt vejr, så det er hyggeligt omkring bænken foran vognen.
Jeg er meget spændt på hvordan vores ben har det i morgen, men det er jo en helt anden historie.
I morgen går turen videre til Banff.
........og PS. Ingen bjørne idag, kun egerne og et andet gnaverdyr jeg ikke kender navnet på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar