torsdag den 6. juni 2024

1. Vel ankommet til Canada

Onsdag d. 5. Juni 2024

Så kom dagen endelig, dagen som vi har ventet på, siden vi bestilte tilbage i oktober.
Tirsdag aften kørte vi ind på lufthavnshotellet for at overnatte. Vi skulle være i lufthavnen kl. 03.45, så vækkeuret var sat til 02.30 😱

Vi kom op, fik badet og gjort os klar til at gå over og mødes med Sabina og Daniel.

Indtjeningen og security gik hurtigt og nemt, det samme med at få købt et par ting i Taxfree.

Vi fik købt lidt morgenmad og fandt et sted, hvor vi kunne sidde og spise. Iflg. informationstavlerne afgik flyet mod Paris til tiden, og inden længe skulle vi begynde at gå ud til gaten. Det var så i den fjerneste ende af lufthavnen, og så ned på en andet niveau.

Der havde vi så aldrig været før.

Afsted til tiden. Vi lettede 06.20 og havde en god flyvning til Paris.
I Paris havde vi en længere rejse på gåben og en tur med shuttlebus for at komme ud til flyet, som skulle flyve os over dammen til Vancouver, men også det gik fint.

Flyet skulle lette 10.10.
Hold da nu op, der skulle mange mennesker ind i flyveren. Men med kø og tålmodighed så gik det fint med at komme på plads. Det var en god blanding af passagerer, fra mange forskellige lande, nogle vidste hvordan man opfører sig, og tager bad før de skal ud og rejse, andre tager hverken bad ( og havde måske ikke gjort det længe ) eller kender til almindelig pli når man sidder i en flyver. Så har jeg ikke sagt for meget.

10 timer og nogle film senere landede vi fint i Vancouver.
Flyveren blev faktisk tømt ret hurtigt, og vi kom hurtigt igennem immigrationen, som var self-service for vores vedkommende. Kufferterne, bortset fra Sabinas, lod i den grad vente på sig, men til alles glæde kom de sidste 3 også.

Vi fik fanget en taxi og kom til Hotel Sandman Downtown Vancouver med en super behagelig og snaksalig chauffør.

Hold da op vi var trætte nu, det hele sejlede rundt.

Vi fik vores værelser og mødtes hurtigt for en gåtur, så vi kunne få gang i benene og resten af kroppen, efter at have siddet stille så længe.

Det blev en tur ned i Gastown ved havnefronten og Canada Place. Vi gik vel en god times tid så var vi retur på hotellet. Der var ikke mere på batterierne. Vi smed lige nogle drikkevarer op på værelserne og så gik vi på Moxies få et få lidt mad. Burger til herrerne og kylling og pasta til damerne.

Klokken var kun 17.30 men vi måtte give op. Vi gik hvert til sit og jeg må indrømme, selv om vi altid prøver at holde os vågne til almindelig sengetid, så kunne vi ikke. Jeg, og nok også de andre, sov før klokken 19 🙄

Var vågen et par gange i løbet af natten, men ikke fordi jeg var færdig med at sove, kun for at vende mig om og sove videre.

Klokken 4.00 vågnede vi begge og der var vi færdige med at sove.
Vi skal mødes kl. 7 til  morgenmad og derefter skal vi til Delta og hente autocamperen.

Men så var der jo lige god tid, til at få skrevet lidt om turen herover.

Og så vågnede vi lige op til vores 37. bryllupsdag - tillykke Hr. Jakobsen ❤️

Vi glæder os til at komme igang med turen.